Utazások | Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium
Kezdőlap  /  Utazások | Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

Németország 2013. november 24. - 2013. november 29.

 

A Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium a Comenius Iskolai együttműködések c. pályázaton 20.000 euró támogatásban részesült. A projektben résztvevő országok: Németország, Lengyelország, Szlovénia, Olaszország, Hollandia, Anglia, Magyarország.

Az elkövetkezendő két tanév során 6 országba juthatnak el diákjaink és tanáraink, megismerkedhetnek a különböző iskolarendszerekkel, oktatási módszerekkel, bepillantást nyerhetnek a családok életébe és a pályázat során megpróbálnak minél több kapcsolatot keresni a matematika és a természettudományos tantárgyak valamint a különböző művészeti ágak között.

Az első utazásra 2013. november 24. és 2013. november 29. került sor, mely során Németországban járt 4 diák és egy tanár. Az alábbiakban a diákok rövid beszámolóját olvashatjuk:

„A Comenius program keretében hat napot töltöttünk el Németországban, cserediákként. Kirándulásokban bővelkedő út volt, betekintést nyerhettünk egy-egy átlag német család életébe, jártunk Kölnben és megnéztük a dómot, valamint sok karácsonyi vásárt csodáltunk meg. A főszervezők sajnos nem voltak mindig a helyzet magaslatán és a szervezés hagyott némi kívánnivalót maga után, de igyekeztek és kedvesek voltak mindenkihez.”
(Kőhegyi Anna, Fekonya Nóra, Makki Boglárka, Preszter Bettina 11. évfolyam) 

„A Németországban töltött 6 nap alatt a német vendéglátóink gondoskodtak róla, hogy minden napra legyen valami látnivaló, kulturális, építészeti vagy művészeti remek. Láthattuk Mülheim városát, ahol a Camera Obscura ugyan a köd miatt nem sokat mutatott, de az ott készült kaleidoszkópok ma is szépek. Kölnben a dóm megmászása 533 lépcsőn át felejthetetlen, ahogy a misén felhangzó orgona hangja, a kőcsipkés ablakokban csendben megbújó angyalok is. A dóm tövében épült modern múzeum, a Ludwig Múzeum első látásra idegen, de sok kincset rejt, többek között Picasso festményeit és Andy Warhol printjeit. A dóm magasba törő kőcsipkés tornyaival szöges ellentétben áll az a régi ipari gáztorony, ami a Christo Big Air Package monumentális kiállításának ad helyet Oberhausenben. A 12 emelet magas toronyban felhúzott gigantikus ’lufi’ fehér belsejében lenni szürreális élmény volt. Végül pedig láthattuk Josef Albers modern festményeit Bottropban, ami a diákok festményeit inspirálta később az iskolai foglalkozáson.
Csodálatos élmény volt hét különböző ország szokásairól beszélgetni az utazások és az esti vacsorák alatt. „
(Rozsos Karola)

A következő eseményre 2014. március elején kerül sor, a gimnázium fogadja a 6 országból érkező csoportokat. A pályázattal kapcsolatos bármilyen kérdéssel, ötlettel a projekt magyarországi koordinátorát keressék: Di Croce Gyöngyi (elérhetősége: dicperla@freemail.hu)

 

COMENIUS 2013-2015. MATEMATIKA ÉS MŰVÉSZETEK TALÁLKOZÁSA

 

2014.márc.02-08-ig 6 országból (Németország, Hollandia, Szlovénia, Lengyelország, Anglia és Olaszország) 34 diák és 13 tanár járt iskolánkban a 2. Comenius meetingen. A külföldi diákok a családok vendégszeretetét élvezték.

A pályázatunk címe: Matematika és művészetek találkozása ezért igyekeztünk ennek megfelelő programokat szervezni.

Hétfőn Tarczy István festőművész segítségével a kubizmussal ismerkedtünk, majd a diákok csoportokban festményeket készítettek, az alkotások megtekinthetők az iskola aulájában. Kedden jártunk a budapesti Vasarely Múzeumban, ahol múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt.

Szerdán Herenden megtekintettük a múzeumot, a manufaktúrát és akvarellt is készíthettünk. Utolsó nap a balatonfűzfői Csillagvizsgálóban jártunk, ahol csillagászati előadást hallgattunk meg, majd az iskolában a kedves szülők jóvoltából mindenféle magyaros ételeket kóstolhattak meg a vendégek.

Pénteken a veszprémi Állatkertben jártunk.

Szeretném megköszönni Rozsos Karolának, Perczelné Zallár Ildikónak, Neveda Rékának, Várkuti Annának Tarnóczy Áronnak és Kulcsár Mariannának a programok lebonyolításában nyújtott segítséget, a programban résztvevő diákok munkáját valamint a családoknak a vendégfogadást.

A 3. találkozóra 2014. május 11-16-ig kerül sor Angliában.

Di Croce Gyöngyi
projektkordinátor

Képek:

 

Anglia 2014. május 11.-16.

 

„Math Meets Arts” – Harmadik Projekt Találkozó Pontefractban, Angliában
2014.05.11 – 16.

Pontefract: King’s School

York: Jorvik Centre, városnézés gyalog és hajón, süti egy tipikus kávézóban
Yorkshire Szoborpark

York: Castle Howard

Whitby: Városnézés és Fish and Chips a világhírű The Magpie Caféban

 

Mindezek csak szavak, amiket az angol vendéglátóink telis tele töltöttek élményekkel.

A fogadó családoknál otthonra leltek diákjaink, a tanárok pedig fantasztikus szervezőmunkával, kedvességükkel, a csodálatos látnivalókkal halmoztak el mindannyiunkat.

Az időjárás is kedvezett nekünk, így egy igazán tartalmas, vidám hetünk volt.

Az iskolában az egyes országok híres feltalálóit bemutató prezentációk - melyet még az utazás előtt készítettek - tükrözték a diákok komoly munkáját.

 

Diákok élménybeszámolója:

2014. május 11-én négy diáknak nyílt lehetősége elutazni az Egyesült Királyságba, Yorkshire-ba a Comenius program keretein belül. Bár mindannyian felejthetetlen öt napot töltöttünk ott, mindenki másra fog emlékezni belőle a jövőben.

„Az utazás során óriási élményekben volt részem. A család, ahova kerültem nagyon kedves volt és a cserediákommal is nagyon egymásra találtunk. Gyönyörű helyekre vittek minket, semmi negatívat nem tudok mondani. Az egész "nyaralásban" mégis az emberek tetszettek a legjobban. Nagyon egyszerűen szóbaelegyedtünk a helyi emberekkel, mindenki érdeklődő és segítőkész. Mint már említettem a cserediákommal nagyon egymásra találtunk, ugyan így az osztálytársaival és már azt szervezgetjük hogy mikor látogatom meg őket újra. Szinte hihetetlen hogy mennyi barátot szereztem pár nap alatt és ezáltal a nyelvet is jókedvűen gyakoroltam, még ha az elején nehéz is volt megszokni az akcentust. Érdekes volt átélni egy  más ember mindennapjait. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy egy ilyet átélhettem és remélem még lesz ilyenre lehetőségem.”

 Berkes Renáta, 9.kny a

„Rendkívül élveztem Anglia hangulatát, a nyelvet, amit ott beszélnek és az embereket. Ott tartózkodásom alatt tömérdek élményben volt részem. Belekóstolhattam egy ott élő család mindennapjaiba és a cserediákom iskolai életébe. Új szokásokkal, ízekkel valamint emberekkel ismerkedhettem meg. Látványosságokat, városokat látogathattam meg, ezek közül is Whitby tetszett a legjobban. A tengerparti rész gyönyörű csak az időjárás és a vízhőmérséklet lehetett volna egy picit melegebb. Örülök, hogy eljuthattam Angliába, hiszen a kellemest a hasznossal egybekötve nyelvet tanulhattam miközben összebarátkoztam a cserediákommal.”

Turán Gábor, 10.b

„Azt szerettem a cserediákprogramban, hogy azonkívül, hogy tipikus yorkshire-i tájakat jártunk be és ellátogattunk ottani nevezetességekhez, megismerhettem az angol mentalitást. Érdekes volt, mennyire különböznek az ottaniak tőlünk, magyaroktól: mennyivel jobban odafigyelnek a stílusukra személyiség, öltözködés és udvariasság terén is. Így szokatlan volt, hogy minden angol diák egyedi ízléssel rendelkezik és a saját módján akar érvényesülni, ami azt gondolom nálunk nincs mindenkinél meg. Az angol udvariasságról szóló  szóbeszédekre csak helyeselni tudok, a cserediákjaink figyelmes vendéglátók voltak, bár nem mondom, hogy nem találkoztunk bárdolatlan eladókkal például... De vannak makacsabb személyiségek is közöttük, akik a legnagyobb kedvességgel érvényesítik saját akaratukat. Egyszóval a céljaik a mieinkhez hasonlók, mégis máshogy próbálják meg elérni azokat.
Ilyen élményekkel tértem haza első utamról az Egyesült Királyságba.”

 Rotweil Anna, 11.b

„Régóta nagy álmom volt, hogy eljuthassak Angliába és ez végre teljesült. Az ott töltött öt nap alatt, olyan kultúrsokk volt az állandó társam, amellyel eddig ritkán találkoztam. Mikor az ember otthon a kanapén ülve filmet néz nem fogja fel  igazán, hogy anglia téglaházai, történelmi épületei, egyenruhás iskolásai és hihetetlen zöld tájai a való életben is pont ugyanúgy néznek ki, mint a filmvásznon. Bár az angol humort még mindig nem értem és a Fish and Chips sem nyerte el a tetszésemet, kellemesen csalódtam a britek úgynevezett ’mogorvaságában’. Kedvesebb családhoz nem is kerülhettem volna –bár, ha akárki megkérdezi a többieket, ők is ugyanezt állítják. Habár eleinte tartottam a helyi ételektől, ma már bátran megeszem a yorkshire puddingot, míg a tejes teát és a ’gravy’-t, akár a kedvenceim közé is sorolhatnám. Imádtam a történelmi York régi utcáit, a Shambles-t és az időutazást vissza a város kezdeteihez, úgy ahogy Withby tengerpartját vagy a Castle Howard-ot. Szerintem bármelyikünk nevében bátran mondhatom, bármikor szívesen megismételnénk ezt az utat, wouldn’t we?”

 Pataki Anna, 11.a

LIFELONG LEARNING PROGRAM
The King’s School, Pontefract, The United Kingdom
11-16 May 2014

1. Sightseeing in the area, learning about the culture and architecture of the country –  Városnézés a környéken, az ország kulturájával és építészetével való ismerkedés

2.  Product - making a recognition of geometrical figures in gardens in various epochs and designing our own using different materials (collages, models, etc.) - Kertekben található, a különböző korokra jellemző geometriai formák felismerése, és saját mű készítése változatos anyagok és módszerek felhasználásával (kollázs, modellek, stb.)

1.  Photos

1.  Jorvik Centre – a Viking village (egy viking falu)

2. York – Bootham Bar – medieval tower (a középkori városfal része)

3. York Minster – Gothic architecture (gótikus katedrális)

4.  Timber-framed house in York (középkori favázas ház Yorkban)

5.  The Shambles (a híres középkori házak)

6.  St Helen’s Square, York

7.  Boat trip on the River Ouse – Hajókázás az Ouse folyón (York)

8.  Afternoon tea – Délutáni tea Yorkban

9. Scones – a jellegzetes sütemény

10.  Castle Howard – barokk építészet

11. Castle Howard – a rózsakertben

12.  Castle Howard – a kert egy ablakból

13.  Castle Howard – az új dolgozószoba

14. Whitby

15. Captain Cook’s Statue – Cook kapitány szobra

16.  Whitby látképe

17. The Magpie Café in Whitby

18. Fish and chips in the Magpie Café

19. At the King’s School, Pontefract

2.  Photos

20. In the Yorkshire Sculpture Park

21.  Statues of family members – Családtagok

22. Homes for birds – Madárotthonok

23.  Making prints – Lenyomatkészítés

24.  Yorkshire Sculpture Park

25.  Making prints from clay – Anyaglenyomat készítése

26. The group – Everything Is Connected – Csoportkép

27.  Reni making a sculpture – Reni szobrot formál

28.  Anna’s sculpture with the model  – Anna szobra és a modell

29.  Some more sculptures – Még több szobor

30.  Our team in the Yorkshire Park

31. Henry Moore’s iconic statues – Henry Moore szobrai

32.  Yorkshire Sculpture Park

33.  Yorkshire Sculpture Park

 

Szlovénia 2014. szep.28.- okt.03.

 

A „Maths Meets Arts” projekt folytatása Szlovéniában

A „Maths Meets Arts” Comenius projekt őszi rendezvényén (2014. okt. 28-nov. 3), amit Szlovénia szervezett, iskolánkat Kiss Katalin, Horváth Viktória, Győry Bálint és Mokány Bence képviselték, akiket Neveda Réka és Várkuti Anna tanárok kísértek el.  Egy kis barátságos faluban (Spodnija Polskava) levő fogadó Antona Ingolica (helyi születésű íróról elnevezett) iskola remek programot állított össze a téma köré. A szervezők arra is odafigyeltek, hogy ízelítőt kapjuk nemzeti ételeikből, lenyűgöző tájaikból, ismerkedjünk kultúrájukkal és természeti értékeikkel. Köszönet érte Kekának, a főszervezőnek.  
Első nap a hét ország (Hollandia, Magyarország, Nagy Britannia, Németország, Lengyelország, Olaszország és Szlovénia) résztvevő iskolái bemutatták a még otthon összeállított prezentációikat, amit a sokszínűség jellemzett. Megkapó volt a kedves igazgatói köszöntő, a fogadásunkra összeállított műsor és, hogy a házigazda iskola tanulói és tanárai nagy számban vettek részt a rendezvényen. Délután Maribor nevezettességeivel, építészetével ismerkedtünk. Az idegenvezető főiskolások kiemelték a választott témához kapcsolódó helyeket, de egy kis szabad városnézésre is volt lehetőség. Este a diákok a fogadó családok vendégszeretetét élvezték, a tanárok pedig egy környékbeli mezőgazdasági turisztikai központ kötetlen beszélgetés során elfogyasztott finomságait. A hét többi napjára is jellemző volt a „komolyabb”, többnyire az iskolában történő műhelymunka és a kötetlenebb, de azért a témához kapcsolódó szórakoztató programok egyensúlya. 
Másnap  Slovenksa Bistrica város polgármestere a várban tartott fogadáson köszöntötte a nemzetközi csapatot. A kastély megtekintése után a tanulók „átélhettek” egy múlt századi tanórát az iskolamúzeumban, majd freskókészítéssel, illetve a restaurálás technikájával ismerkedtek. Munkájukból később az iskolában kis kiállítást rendeztek. Érdekes volt a délutáni kerekasztal megbeszélés is, ahol megismerhettük a résztvevők országainak iskolarendszerét, illetve saját iskolatípusukat. A tanárok este a főszervező családjának szívélyes vendégszeretetét élvezhették.
A szerdai nap a természeti tájba harmonikusan beilleszkedő Szlovén Technikai Múzeumba (Bistra Vrhnika) tett tanulmányi kirándulással kezdődött. Itt az elmúlt századok technikai eszközei mellett megismerhettük Tesla életútját, számos találmányát (kipróbálhattuk a Faraday-kalickát!), megcsodálhattuk Tito gépkocsi gyűjteményét, ami nemcsak a fiúknál aratott osztatlan sikert, és végül „oloidot” készítettünk. Aki szeretne kicsit többet tudni erről a gyakorlatban hasznos testről, keresse a kísérőtanárokat. A délutáni program, a lenyűgöző Postojna cseppkőbarlang 21 km-es szakaszának a megtekintése egyik fénypontja a szlovéniai napoknak. 
A diákok utolsó munkanapjuk délelőttjén befejezték „A new city” című várostervezési projektjüket, a tanárok pedig a vendéglátó iskola tanulóinak tartottak rendhagyó tanórákat, a saját nemzeti nyelvük  (mivel a nemzetközi nyelvek napja volt) és országuk köré szervezve. Az aznapi tanulmányi kirándulásunk helyszíne a gyönyörű hegyvidéki tájba ágyazott űrállomást imitáló modern Vitanje-i asztronautikai múzeum (KSEVT) volt, aminek a megtekintése után szórakozásképpen saját készítésű, lufiból távozó levegővel meghajtott járműveinket megversenyeztettünk. A nap és egyben a program a fogadó családok és tanárok által szervezett, finomságokkal emlékezetessé tett búcsúpartival zárult. A magyar „kontingens” a szlovéniai minibuszos szakmai kirándulást hazafelé egy Ptuj városába tett látogatással (múzeum, városnézés) zárta. 
A programok során azon túl, hogy a projektben tervezetteket megvalósítottuk, egy rendkívül szép országot ismerhettünk meg és a vendéglátók révén egy a hagyományaikra, értékeikre és vendégszeretetére büszke nemzetet. Legalább ilyen fontos hozadéka a találkozónak, hogy sok mindent megtudtunk a résztvevő országokról is, miközben ismeretségek és barátságok szövődtek. Köszönjük Di Croce Gyöngyi tanárnőnek, a program helyi koordinátorának a lehetőséget és a gondos szervezést.

 

Hollandia 2014. december 7.-12.

 

A balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium a Comenius Iskolai együttműködések 2013-2015 c. pályázat keretében 20.000 euró támogatást kapott. A 2013/2014-es tanévben jártunk Németországban, Angliában, Szlovéniában és Hollandiában. A következő évben lehetőségünk lesz még ellátogatni Szicíliába és a program zárásaként Lengyelországba. 
A pályázatunk címe a „Matematika és a művészetek találkozása”, minden utazás előtt diákjainknak e témában kell prezentációt készíteni és a helyszínen bemutatni angol nyelven.  Elfogultság nélkül mondhatom, hogy büszkék lehetünk diákjainkra, mindenhol a legjobb prezentációkat a mi tanulóin mutatják be, valamint a helyben elkészítendő munkáik is kiemelkedőek.
Az alábbiakban a hollandiai utazásról olvashatják diákjaink beszámolóját.
Di Croce Gyöngyi projekt koordinátor

HOLLANDIÁBAN JÁRTUNK

A Comenius program keretében egy másik ország kultúrájával és szokásaival volt lehetőségünk megismerkedni. Mivel ez egy cserediák-program hét európai ország között,a családok hétköznapi életén keresztül nyerhettünk betekintést az ottani mindennapokba. A Comenius mottója "Maths meets Art" (matematika találkozása a művészettel), ami a programokban is megmutatkozott. Körbejártuk Leident, Hágát (Escher Múzeum) és  Amszterdamot, ahol többek között megnéztük a Van Gogh Múzeumot. A galériákba való betekintés előtt lehetőségünk volt a holland művészek stílusában kipróbálni magunkat és csapatmunkában megfesteni a saját ,,Escher-képünket". A hét során amit ott töltöttünk, hamar megismerhettük a számunkra idegen életstílust. Hozzá kellett szoknunk, hogy időjárástól függetlenül mindenhova biciklivel jártunk. A napot reggelizéssel kezdtük, majd elkészítettük az ebédet, ami a reggelihez hasonlóan kenyér volt különféle holland különleges édes krémekkel vagy csokireszelékkel. Esténként meleg ételt ettünk, ami általában fűszeresebb volt az általunk megszokottnál. Nagyon barátságosak, türelmesek és elfogadóak voltak velünk szemben. Sok új élménnyel, tapasztalattal és új barátokkal lettünk gazdagabbak a hollandiai utunk során.
Gaál Eszter, Sági Laura, Papp Dóra 12.évfolyam és Szűcs Dorottya 9.A

 
Fotók:

Élménybeszámoló: Maths Meets Art Hollandiában 2014.12.07-12.

A projekt 5. állomására négy diákunkkal együtt Amszterdamba repített a KLM.
Alphen aan den Rijn város Scala College nevű iskolájában bemutatásra kerültek a résztvevő országok prezentációi. A mi diákjaink Csontváry Kosztka Tivadarral ismertették meg a jelenlévőket.

Vendéglátóink gazdag programot állítottak össze. A leideni városnézés után korcsolyázni vittek minket. Kedden vonatoztunk Hágába, ahol egy izgalmas festészeti workshop után az Escher Múzeumban múzeumi foglalkozás keretén belül tekintettük meg a kiállítást. Szerdán a diákok órákat látogathattak, majd délután Crop Circles (gabonakörök) rajzolás-festés program volt, majd rendhagyó tornaórán ki lehetett próbálni a sziklamászást is.
Csütörtökön Amsterdamba utaztunk és tárlatvezetővel végignézhettük a fantasztikus Vincent van Gogh kiállítást, majd ezt követően idegenvezetővel bejártuk a belváros jelentős pontjait. Este pedig egy sétahajóról gyönyörködhettünk az amsterdami Light Festival installációiban.

(Beszámoló letöltése PDF formátumban: Hollandia_dec_7-12.pdf)

 

Szicília 2015. március 14.-21.

 

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium Comenius 2013-2015 program keretében 20.000 euró támogatást kapott és az idén március 14-21-ig a 6. projekttalálkozóra került sor Szicíliában. Az utazáson 15 diák és 2 kísérő tanár vett részt. Az utolsó projekttalálkozót Lengyelországban szervezzük júniusban, mely pályázatunk záróeseménye lesz.

 Az alábbiakban olvasható a diákok beszámolója az olaszországi utazásról, az útról Perczelné Zallár Ildikó készített kisfilmet.

 ▶ http://www.youtube.com/watch?v=3B9MWWFwpW8&feature=youtu.be

Di Croce Gyöngyi

projekt koordinátor

Szicíliai beszámoló

Március 14-én érkeztünk meg Szicília szigetére, ahol már tárt karokkal vártak minket fogadódiákjaink, majd otthon, az első vacsorát nagy szeretettel tették elénk.

A vasárnapot mindenki a családdal töltötte, akik színes programokat szerveztek nekünk. Hétfőn minden delegáció előadta nemzeti matematikusáról (mi Neumann Jánost választottuk) és iskolájáról készült prezentációját, majd közösen Agrigento-ba látogattunk, ahol a Templomok völgyét tekinthettük meg, nem kifejezetten olasz időjárási viszonyok között.

Következő nap a fővárosba, Palermo-ba kirándultunk, majd egy tengerparti üdülővárosban, Cefaluban készítettünk gyönyörű képeket a naplementéről, és a tengerről, illetve akadtak közülünk olyanok is, akik bátorkodtak megmártózni.

Az egyik legizgalmasabb program mindannyiunk számára az Eolie szigetek voltak, ahol Lipariban idegenvezető segítségével bejártuk a várat és környékét, majd Vulcanoba hajóztunk, ahol lehetőségünk volt megfürödni a forró, kénes, fel-feltörő vízben.

A pénteket ismét családjainkkal tölthettük, majd másnap, a cataniai reptérre menvén, megálltunk a hangulatos Taorminában, ahol egy görög színház romjait néztük meg.

Olyan élményekkel gazdagodtunk, melyeket órákig mesélhetnénk, részletezve a táj szépségét, a kommunikáció akadályainak áthidalását, fogadó családjaink kedvességét és vendégszeretetét, az otthoniaktól oly más szokásokat és az olasz konyhát érintő dolgokat, de ezt mind első kézből kell megtapasztalni ahhoz, hogy az ember teljesen megérthesse.

(Kocsis Edit, Fekete Dalma, Kanczler Julcsi, Fallmann Bálint és Horváth Gergely 10.A osztály)

Agrigento Templomok völgye

Cefalú tengerpart

 

Lengyelország 2015. június 01.-05.

 

’Math Meets Arts’ – 2013-2015
Projektzárás Lengyelországban

(2015.06.01-06.05.)

A két éven át tartó Comenius projekt utolsó állomására, a lengyelországi kisvárosba, Bedzinbe utaztunk.
A partner iskola tanulói műsorral köszöntötték a vendégeket a Wawel sárkány-legendáját bemutató színdarabbal.
A hét folyamán több projektmunka készült, így az iskolában kollázs, majd délután a szomszédos Dabrowa Górnicza kulturális intézményében tánc- és festészeti workshop zajlott.
Kirándultunk Krakkóba, ahol a történelmi városrészt idegenvezetővel jártuk be, az egyetem területén pedig egy technikai interaktív kiállításon vettünk részt.
Bedzin várában az íjászattal és a vár gazdag fegyvergyűjteményével lehetett megismerkedni.
Wieliczka sóbányájának látogatható részét, a 64–135 m mélyen elhelyezkedő (I-III. szint), 20 teremből álló, körülbelül 3 km hosszú utat vezetővel jártuk végig.
Mivel tanulóinknak ez az időszak vizsgahét, gimnáziumunkat három tanár képviselte ezen az úton.

(Beszámoló letöltése PDF formátumban: Math_Meets_Arts_Lengyelország_jún_01-05.pdf)

Tisztelt Tanulók, Szülők, Látogatók!

Az intézmény honlapja rövidesen kizárólag a kettannyelvu.hu címen lesz elérhető, a régi dlsb.hu oldal megszűnik. 

Köszönjük megértésüket és további kellemes böngészést kívánunk!

 

30 éves jubileum30 éve embléma

 

Keresés a honlapon

Keresés űrlap

Nyelvválasztás

Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

8220 Balatonalmádi,
Rákóczi Ferenc u. 39
balmadigimi@gmail.com
+36 88 594-340

Fenntartó elérhetősége

Veszprémi Tankerületi Központ
http://kk.gov.hu/elerhetoseg-vesz

h k s c p s v
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

 

Kedves Szülők!

Kérjük, adójuk 1 %-ával támogassák intézményünk alapítványait!

DLSB ALAPÍTVÁNY A BALATONALMÁDI KÉTTANNYELVŰ GIMNÁZIUMÉRT

adószám: 19266057-1-19

A BALATONALMÁDI MAGYAR-ANGOL GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM SPORTJÁÉRT

adószám: 18937655-1-19

Köszönjük támogatásukat!

Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium
8220 Balatonalmádi, Rákóczi F. u. 39.
Intézményvezető: Dudásné Pirik Mariann
Tel.: +36 88 594-340
Tel.: +36 88 438-888
Fax: +36 88 438-185
E-mail: balmadigimi@gmail.com
Honlap: www.kettannyelvu.hu
Fenntartó elérhetősége, azaz a Veszprémi Tankerületi Központ elérhetőségének a linkje: http://kk.gov.hu/elerhetoseg-vesz

Kollégium:
200 férőhelyes ifjúsági szálláshely, saját konyhával, sportlétesítményekkel
8220 Balatonalmádi, Rákóczi F. u. 39.
Tel.: +36 88 438-888